یزدفردا:محمدرضا تابش نماینده اردکان با اشاره به عملکرد هیئت رئیسه مجلس در دوسال گذشته، گفت: برخی از ساختارها در دولت و مجلس باید مورد بازنگری قرار گیرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس می‌تواند با اصلاح ساختارهای مجلس آن را کارآمدتر کند، گفت: با توجه اینکه تغییر آئین‌نامه داخلی مجلس با نظر هیئت رئیسه قوه مقننه است بهتر بود با تغییربخشی از آن وظایف نمایندگان، نوع طرح سئوال‌ها از وزرا و بررسی طرح ها و لوایح با شیوه‌ای متفاوت‌تر انجام شود. وی با تاکید براینکه هیئت رئیسه دوره نهم  نسبت به مجالس گذشته از جنبه های اداری و ساختاری موفق تر عمل کرده است، ادامه داد: هیئت رئیسه می‌توانست با توجه به شرح وظایف خود اگر قوانینی برای اداره بهتر قوه مقننه لازم بود را تنظیم می کرد اما با توجه به عملکرد دوسال گذشته می‌توان گفت هیئت رئیسه عملکردی موفق داشته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به نقاط ضعف و قوت هیئت رئیسه در اداره مجلس، افزود:  نقاط قوت این است که با  قدری اصلاح ساختارها اداره مجلس مطلوب‌تر ازگذشته است. تابش با اشاره به نقش رئیس مجلس در اداره پارلمان، گفت:  اداره کردن مجلسی که در آن آرای مختلفی وجود دارد کارسختی است. از یک‌سو دکترلاریجانی رئیس مجلس، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت  است و اصولگرایان داخل مجلس هم با هم اختلافاتی دارند ، از سوی دیگر با روی کار آمدن دولت جدید برخی از نمایندگان هم گرایش به دولت جدید دارند که در این فضا اداره کردن مجلس قدری مشکل است.اما اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم دکتر لاریجانی با توجه به وضعیتی که در مجلس حاکم است توانسته در منصب ریاست مجلس کارنامه موفقی داشته باشد.

وی با تاکید براینکه هیئت رئیسه مجلس تلاش کند قوه قانونگذاری کشور به دور از تندروی و افراط‌ گرایی باشد، گفت: با توجه به اینکه در آستانه انتخاب هیئت رئیسه مجلس قرار داریم نمایندگان باید تعهد، علم‌گرایی، تخصص، برنامه ریزی ، رعایت عدل ، انصاف و اعتدال را ملاک انتخاب خود قرار دهند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا